جنرال‌موتورز (brightdrop)

برخی پیکاپ‌های روز دنیا، علاوه‌بر قابلیت‌های آفرودی، کیفیت و گزینه‌های مختلف پیشرانه و توان حمل بار، شتاب بالایی هم دارند

پیکاپ‌ها در سراسر دنیا به یکی از محبوب‌ترین انواع خودروها تبدیل شده‌اند، به‌ویژه از زمانی که آفرود به‌عنوان یک سرگرمی در میان قشرهای مختلف رواج پیدا کرد و پیکاپ‌ها توانستند علاوه بر قابلیت‌های کاروتجاری خود، نیاز گسترده‌ای را در این بخش تامین کنند. در همین راستا، بسیاری از تولیدکنندگان جهانی به تولید مدل‌هایی روی آوردند که از هر نظر بتواند پاسخگوی خواسته‌های متقاضیان این خودروها باشد و البته برخی از تقاضاها را در نسخه‌های دیگری از یک مدل، تامین کردند.

در این میان تنها پیشرانه، فضای بار و کاربری نبود که توجه خریداران این خودروها را به خود جلب می‌کرد، بلکه برخی از متقاضیان این خودروها نیز به دنبال مدل‌هایی بودند که در کنار قابلیت‌های آفرودی، کیفیت و گزینه‌های مختلف پیشرانه و توان حمل بار، شتاب بالایی هم داشته باشند. حتی این موضوع به مدل‌های الکتریکی نیز تسری پیدا کرد و به رقابتی بین تولیدکنندگان مدل‌های مختلف این خودروها تبدیل شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به سریع‌ترین پیکاپ‌هایی که درحال‌حاضر در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

«سایبرتراک»؛ پرشتاب‌ترین پیکاپ دنیا

رکوردداران شتاب‌گیری در میان آفرودرهای باری

تسلا که جنجال‌های بسیاری را از زمان رونمایی تا عرضه سایبرتراک به تجربه کرده، اعلام می‌کند که این اَبَروانت الکتریکی می‌تواند در ۲.۶ ثانیه سرعت صفر تا صد را پر کند. این سرعت تا امروز در هیچ یک از وانت‌های طراحی شده‌، دیده نشده است؛ پس می‌توان این خودرو را پرشتاب‌ترین پیکاپ فعلی دانست. نکته مهم دیگر این خودرو توان پیمایش آن است که به گفته تسلا تا ۵۴۷ کیلومتر با هر بار شارژ امکان پیمایش دارد.

رقابت سرسخت «ریویان» و «رپتور R»

پیکاپ الکتریکی ریویان، نزدیک‌ترین شتاب به سایبرتراک تسلا را دارد. این پیکاپ صفر تا صد را در نسخه کامل خود تا ۳ثانیه پر می‌کند. هرچند این رقم هنوز اختلاف فاحشی با عدد اعلام شده از سوی سایبرتراک دارد، اما با این‌حال همچنان دومین پیکاپ پرشتاب دنیا در نسخه فول خواهد بود. البته این تمام توانایی‌ پیکاپ ریویان نیست، بلکه این خودرو از نظر کابین، کیفیت ساخت، طراحی، فضای داخلی، شعاع حرکتی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و یکی از سرسخت‌ترین رقبای پیکاپ‌های مشهور دنیا خواهد بود.

رکوردداران شتاب‌گیری در میان آفرودرهای باری

رکوردداران شتاب‌گیری در میان آفرودرهای باری

نزدیک‌ترین رقیب به ریویان اما رپتور R است که با کمک مهندسان هنسی نسخه رپتور ۱۰۰۰ در ۳.۱ ثانیه به سرعتی مشابه ریویان دست پیدا می‌کند. البته این نسخه رپتور تنها رقیب ریویان نیست، بلکه هامر برقی هم با همین زمان ۳.۱ ثانیه‌ای می‌تواند سرعت صفر تا ۱۰۰ خود را پر کند؛ پیکاپی که با قدرت ۱۰۰۰ اسب ‌بخاری خود یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها در کشورهای سراسر جهان و یکی از قدرتمندترین مدل‌های جنرال‌موتورز است.

کدام پیکاپ‌ در ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ می‌رسد؟

فورد در بخش پیکاپ‌ها همیشه صدرنشین فهرست‌های مختلف بوده است؛ به‌ویژه با مدل F-۱۵۰ خود که در سراسر دنیا محبوب است. خودرویی که در نسخه رپتور با پیشرانه ۸سیلندری عرضه می‌شود و قدرتی معادل ۷۰۰ اسب‌بخار تولید می‌کند.

رکوردداران شتاب‌گیری در میان آفرودرهای باری

این پیکاپ یکی از دو مدلی است که می‌تواند سرعت صفر تا صد خود را در کمتر از ۳.۶ ثانیه پر کند. هرچند این پیکاپ در مقایسه با مدل‌های معرفی‌شده در این مطلب اختلاف شتاب دارد، اما بسیاری از متقاضیان این خودروها، همواره به دنبال کیفیت محصولات فورد، چشم خود را روی موارد ناچیزی مانند اختلاف ۵ثانیه‌ای در شتاب‌گیری می‌بندند.

سرعت صفر تا ۱۰۰ «لایتنینگ فورد» در ۴ ثانیه

فورد F-۱۵۰ لایتنینگ پیکاپ الکتریکی است که در ۴ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ می‌رساند. هرچند این پیکاپ پیش از آن‌که یک مدل آفرودی باشد و سرعت در آن اهمیت داشته باشد، در یدک‌کشی موفق عمل می‌کند، اما با این‌حال توانسته است زیر پرچم فورد، اسم و رسمی برای خود به هم بزند و به یکی از موجه‌ترین نسخه‌های الکتریکی در حتی بازار آفرودرها تبدیل شود.

ون‌های باری الکتریکی «شورولت» به‌زودی عرضه می شوند

شرکت شورولت از زیرمجموعه‌های گروه جنرال‌موتورز که برندهایی نظیر GMC، بیوک، کادیلاک و هولدن را نیز در اختیار دارد، در تلاش است در زمینه توسعه خودروهای برقی و مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر جایگاه خود را حفظ کند. در این راستا، شورولت قصد دارد با معرفی خودروهای تمام‌برقی جدید، سهمی از بازار خودروهای آینده را به خود اختصاص دهد. شورولت تصمیم گرفته است که دو مدل جدید از ون‌های باری برایت‌دراپ (brightdrop) را در سال ۲۰۲۵ به بازار آمریکای لاتین عرضه کند.

رکوردداران شتاب‌گیری در میان آفرودرهای باری

این مدل‌ها برای اولین‌بار اوایل آگوست ۲۰۲۳ در مکزیک رونمایی شدند و مکزیک به‌عنوان نخستین کشور عرضه‌کننده این خودروها در آمریکای‌لاتین معرفی شد. این حرکت بخشی از استراتژی جدید جنرال‌موتورز است که هدف آن گسترش حضور خودروهای برقی برایت‌دراپ در سراسر آمریکای شمالی و سایر مناطق است.

آدریان انسیسو، مدیر وسایل نقلیه الکتریکی جنرال‌موتورز مکزیک اظهار کرد:«شورولت ۴۰۰ و ۶۰۰ برایت‌دراپ گزینه‌های مناسبی برای بهبود عملکرد تجاری، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهینه‌سازی خدمات تحویل کالا به مشتریان هستند.»

جنرال‌موتورز اعلام کرده است که شورلت برایت‌دراپ ۲۰۲۵ در دو مدل ۴۰۰ و ۶۰۰ در مکزیک عرضه خواهد شد.فروش این خودروها به‌صورت تجاری و ناوگانی انجام خواهد شد و ابتدا از طریق سه نمایندگی منتخب شورلت در شهرهای مکزیکو سیتی، مونتری و گوادالاخارا در دسترس خواهد بود.

وانت‌های شورولت ۴۰۰ و ۶۰۰ مدل ۲۰۲۵ در کارخانه GM CAMI Ingersoll در کانادا تولید می‌شوند و با یک بار شارژ باتری Ultium، بردی ترکیبی تا ۲۵۰ مایل (۴۰۲ کیلومتر) ارائه می‌دهند. از ویژگی‌های این خودروها می‌توان به ابعاد کوچک، درهای کشویی برقی، سیستم الکتریکی با توان ۳۰۰اسب‌بخار و گشتاور ۵۲۸ نیوتون‌متر اشاره کرد.

همچنین این خودروها مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک و امکانات ایمنی پیشرفته مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو و هشدار نقطه کور هستند. شاسی پایین این خودروها دسترسی آسان را برای اپراتور و فرآیند بارگیری و تخلیه فراهم می‌کند. مدل برایت دراپ ۴۰۰ با حجم بار ۱۱.۷ مترمکعب و طول کلی ۶.۰۶ متر، ظرفیت حمل بار تا ۱۲۶۱ کیلوگرم را دارد. سازنده، ظرفیت حمل بار مدل ۶۰۰ را به ۱۱۰۲کیلوگرم کاهش داده، اما حجم بار را به ۱۷.۴مترمکعب و طول کلی را به ۷.۳۶متر افزایش داده است.

رکوردداران شتاب‌گیری در میان آفرودرهای باری

شورولت برایت‌دراپ ۴۰۰ و ۶۰۰ به‌عنوان وانت برقی جدید، در سه‌ماهه اول سال آینده به‌صورت رسمی در مکزیک عرضه خواهند شد. جزئیات و پیکربندی‌های دقیق این مدل‌ها برای بازار مکزیک نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد. این حرکت، بخشی از تلاش جنرال‌موتورز برای توسعه و گسترش بازار خودروهای تمام‌برقی و حضور در حوزه حمل‌ونقل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =